A NEW DAY, A NEW JOB

Gick upp när älskling gick till jobbet. Klockan var då 05.45, nu börjar tiden gå lite fortare och om en timma är jag på väg till Fristad och mitt nya jobb. Vad härligt! Det känns hur bra som helst faktiskt.

Igår fick vi nycklarna till lägenheten, världens finaste lägenhet dessutom. Vi drog oss ner till JYSK för att kolla på en bäddmadrass (eftersom det inte fanns någon i sängen) men HEJ vad dyrt det är med bäddmadrasser. Älsklings mamma hade en så vi ska nog köpa en till bara, smidigast så.

Det blev även att vi kikade förbi Petter på Systembolaget och bestämde oss för att "lite vin är inte fel". Det var det inte heller, jag chansade på en flaska Oceans Wine (vitt) vilket var förvånandsvärt gott. Farligt om man ska jobba såhär dagen efter men jag känner inte alls av vinet idag, härligt!

Nu ska jag alldeles strax göra tee och kanske en macka sedan har jag inte så mycket tid kvar till annat än att fräscha upp mig lite sedan bär det av till Fristad. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0